Årets Raketfilmsjury

Möt årets jury i Raketfilm.

Sara Svärdsén
Sara är filmfotograf, utbildad på Akademin Valand Film. Hon har fotat kortfilmerna "Banga inte" och "One night" Det bästa Sara vet med filmarbete är tillfället på inspelningsplats, när något man har fantiserat ihop, haft i sina tankar och arbetat med under väldigt lång tid, plötsligt spelas upp i verkligheten, mitt framför en. Sara har under två år arbetat som handledare på Sommarpraktiken för unga med film.

Sofia Wretling
Sofia frilansar som skådespelare. Hon har tidigare arbetat som skådespelare och konstnärlig ledare på Teater Jaguar i Göteborg, medverkade även i humorprogrammet Mammas Nya Kille på SR P3 humor. Under de senaste åren har hon varit aktiv i Teater DOS, och nu senast i högstadiepjäsen VALET. I sommar sågs hon som pigan Stina i Värmlänningarna.

Remzi Halimi
Remzi kommer från Kosovo men bor nu med familj på Orrholmen i Karlstad. Han jobbar som chaufför åt DHL. Remzi är en allkonstnär. Han har alltid sjungit och spelat gitarr, målar tavlor och ägnar sig åt film både som manusförfattare, regissör, fotograf och skådespelare.

Anmäler dig till Raketfilm gör du här