Ditt bästa Novemberfestivalminne

Novemberfestivalen välkomnar alla filmare, filmarbetare, filmintresserade & filmälskare att fira 20-års jubileét 2015 i Trollhättan 20-21/11 2015.

Var med och tävla om en exklusive statyett under 2015 års firande genom att delta i
”MITT BÄSTA NOVEMBERMINNE” - Ingen åldersgräns, alla åldrar är välkomna - nybörjare som proffs!

Skicka in ditt bästa minne från Novemberfestivalen med en egenproducerad kortfilm på max 1 minut
– där du visar ditt bästa minne från Novemberfestivalen. Allas bidrag är välkomna och din skapelse, idéer och kreativitet styr hur du vill berätta om ditt bästa minne. Den exklusiva statyetten för ”MITT BÄSTA NOVEMBERMINNE” delas ut under Galamiddagen, lördagen den 21/11 2015. Juryn består av rutinerade Novemberfestivalsarbetare i olika åldrar, som på något sätt varit delaktig under åren med Novemberfestivalen.

”Mitt Bästa Novemberminne” ska lämnas in senast kl. 16.00 den 31/8 2015.
Läs hur du lämnar in och vilka regler som gäller, här nedan, innan du lämnar in din film.

Inlämning

Du skickar in din kortfilm via valfritt fildelningssystem exempel sprend.comwetransfer.com eller Dropbox.com
och du skickar till adressen novemberfestivalen@trollhattan.se

Filformatet på kortfilmen ska vara något av följande: MOV, MPEG4, AVI, WMV, MPEGPS eller FLV. Viktig information som måste följa med
(i meddelanderutan via fildelningssystemet) när du lämnar in din film, skall vara:

- Rubriken ”Mitt bästa Novemberminne”
- Ditt namn, adress, telefon och email.
- En kort beskrivning av dig och om filmen.

Villkor och regler

Ansvarig filmare ansvarar helt för innehållet i filmen. Obs! Detta innebär att filmaren ska säkerställa att den har rätt att till exempel använda samtlig musik, alla bilder och alla filmklipp i filmen, samt kunna visa hur detta säkerställts. Temat på filmen ska vara ”Mitt Bästa Novemberminne” och syftar till att berätta om ditt bästa minne från Novemberfestivalen någon gång mellan år 1996-2015. Det finns ingen åldersgräns för deltagare och filmen får vara max 1 minut lång, inklusive för- och eftertexter samt eventuella vinjetter.

Upphovsrätt och lagar

Filmaren godkänner att Novemberfestivalen får visa filmen i marknadsföringssyfte och vid andra tillfällen för att marknadsföra Novemberfestivalen. Filmaren ger även Novemberfestivalen rättigheten att lägga upp den på nätet i marknadsföringssyfte och visa den för publik. Filmaren ansvarar för att samtliga personer som förekommer i filmen gett sitt godkännande till att filmen visas. Musik - du måste ha tillstånd av rättighetsinnehavaren för all musik som hörs i filmen, oavsett om det är i bakgrunden, sjungs av någon på gatan eller live på en konsert. Detta gäller även ifall det spelas några takter eller några sekunder. Foto – du måste ha tillstånd av rättighetsinnehavaren för alla foton du använder i filmen. Om överträdelse sker kan det innebära ett brott mot Upphovsrättslagen med rättsliga påföljder.

Innehållet får inte strida mot gällande lag, exempelvis tillåts inte innehåll med rasistiskt eller främlingsfientligt innehåll.

Vid eventuella frågor kontakta ansvarig för MITT BÄSTA NOVEMBERMINNE:
Rebecka Haak
rebecka.haak@trollhattan.se