Möt Filmörnenjuryn

Carina Ekman, skådespelare och regissör

Carina är född och uppvuxen i Munkfors, sen lång tid tillbaka boende i Karlstad. Verksam som filmkonsulent på Film i Värmland mellan 1998-2014. Fungerat som producent på fyra kortfilmer, bl a Natan och Kommer hem. Jobbat som skådespelare i ca tjugo år, bl a på TURteatern Värmland, Östgötateatern och Västanå Teater. Medverkat i Värmlänningarna i Ransäter i ett flertal roller men även regisserat föreställningen. Regisserat Sjung vackert om kärlek på Värmlandsteatern och kommer att vara en av två regissörer på  Loranga, Masarin och Dartanjang med premiär i december. Var med och startade Teater Dos, och där spelat Selma Lagerlöf i pjäsen Selmas Samlade Vrede och även skrivit och spelat i föreställningen En dag ska jag flyga med blå vingar.

Johanna St Michaels, regissör, fotograf och producent

Johannas filmer är mycket personliga och ofta står den kvinnliga kroppen i centrum. Hennes senaste långfilm Penthouse North är en fortsättning på hennes fokus på stereotyper och baksidan på film och modebranschen. Filmen var korad till en av topp 10 på Hotdocs, Toronto 2014. Johannas senaste kortfilm Ett smörgåsbord av synd (2015) handlar även den om kroppen och om man kan vara feminist och intresserad av burlesk.

Wilhelm Forsnäsgård, motion designer Ord & Bild

Wilhelm är uppväxt i Karlstad och har sen ung ålder varit verksam i filmvärmland. Med fokus på regi och foto har han gjort ett antal kortfilmer och musikvideos, bland annat lätt – och mellanviktsvinnare i filmörnen. Efter gymnasiet startade han filmproduktionsbolag med sina kompisar, jobbade sedan frilans och är numera anställd på Ord & Bild Reklambyrå i Karlstad.