Möt årets Noomaratonjury

Helene Tivemark

Miljöantropolog och verksamhetsutvecklare på Studiefrämjandet. Folkbildningens rot är att möjliggöra för människor att mötas, lära tillsammans, få ny förståelse och nya perspektiv. Filmens potential som verktyg för detta är något som Helene både värdesätter och använder. Hon har nyligen gjort en dokumentär om jakt i folkbildande syfte.

Jonas Bergergård

Filmare. Författare. Socialarbetare. Trebarnsfar. Bosatt på landsbygden utanför Karlstad i ett vitt hus. Han spelar sin gitarr, dagligen. Går gärna på okända grusvägar. Tillsammans med sin filmiska vapendragare Jonas Holmström har de under namnet DubbelJonas regisserat flera festivalbelönade kortfilmer, bl.a. Natan. Jonas senaste film Magnus och Papperstågen visades under årets Göteborgs Filmfestival.

Jennie Segerström

Jobbar som produktionssamordnare och utvecklare på Värmlandsteatern i Karlstad där kreativa lösningar ofta är ett signum då budget och deadlines ska tåla mötet med konstnärliga visioner.  Teaterprojekt får gärna vingar när inspirerande uppdrag möter personer som landat på rätt sorts utmaning.