Regiworkshop

Under årets Filmörn ges chansen till en workshop i regi som leds av Marcus Carlsson, regissör, examinerad från Filmhögskolan i Göteborg. Marcus har arbetat med skådespelare under många år inom film och teater. Hans examensarbete blev en långfilm, Din barndom ska aldrig dö som efter en rad utmärkelser visades på SVT för bara någon vecka sedan.

Workshopens fokus kommer att ligga på hur man närmar sig sina skådespelare i olika situationer, hur man kan förbereda sig innan inspelning och hur man skapar ett behagligt arbetsklimat tillsammans, både före och efter inspelning. Tips till regissörer och skådespelare, vad kan man tänka på när man arbetar tillsammans.
Det kommer också göra några praktiska övningar på golvet.

Platsen är scenen på Arenan och för den som inte deltar i workshopen finns det chans att ta del av den från biofåtöljerna.

Är du intresserad av att delta så anmäler du dig till vfilmforbund@gmail.com SENAST torsdagen den 11 september.

Max antal 14 personer och först till kvar gäller.