Möt årets Filmörnenjury

Nicklas Sternegård, Filmare

Nicklas är filmskaparen som återvänt till Karlstad efter 10 år i exil. Han har deltagit flera gånger i Filmörnen och bland annat vunnit för Bästa musikvideo och tagit hem FIlmörnen 2006 med filmen Captive. Förutom musikvideos, reklamfilmsjobb och företagsfilmer jobbas det med en dokumentärfilm om jordens undergång.

Tomas Holmberg, Klippare

Tomas bor i Skoghall på Hammarö med sin familj. Han jobbar främst som frilansande filmklippare och klipper allt från TV och Film till reklam. Han klippte Julkalendern med Barna Hedenhös 2013 och har klippt totalt 5 Maria Wern filmer sedan 2012. Senaste tiden har han klippt reklamfilmer för bland annat Bauhaus med Peter Stormare och Hemglass nya filmer med dock-animationer.
Tomas har själv medverkat i Filmörnen och fått priser för bland annat klippning och visuella effekter.

Lisa Hartvig, Filmproducent

Lisa är bosatt i Sunne. Där har hon efter en lång och brokig karriär som filmproducent och produktionsledare över nära nog hela världen slagit sig ned med sin familj och tillsammans med sin man startat det egna produktionsbolaget +hartvig. Lisa har arbetat med allt från musikvideos, naturdokumentärer, TV-serier, till reklam- och spelfilm. Med kunder som National Geographic, Discovery Channel, TV4, Ericsson, popgruppen The Hives för att bara nämna några. Sedan återkomsten till Värmland har hon dessutom arbetat som filmpedagog och föreläsare och brinner för barn och ungas rätt till filmskapande i skolan och på fritiden.